Płatności ratalne coraz bardziej motywują do zakupów internetowych wg raportów Gemius E-commerce w Polsce za rok 2017 i 2018.
W 2017 r. ponad 1 mln internautów uważa, że możliwość płatności ratalnych motywuje ich do zakupu przez internet. Rok później, w 2018, tego samego zdania było już prawie 1,4 mln internautów. Znaczenie płatności ratalnych wzrosło a obecne badania potwierdzają dalszą tendencję rosnącą.
Okazuje się również, że w 2017 roku, w e-sklepach, na raty częściej kupowały kobiety niż mężczyźni. Natomiast w 2018 r. tendencja ta wyrównała się. Dzisiaj kobiety i mężczyźni równie często kupują na raty online.
Biorąc pod uwagę wiek, w roku 2017, najczęściej kupowali internauci w wielu od 35 do 49 lat. Na drugim miejscu, ex aequo, były osoby w wieku od 25 do 34 lat i seniorzy w wieku 50 + lat. Najrzadziej z tej formy płatności korzystały osoby młode od 15 do 24 lat.
Rok 2018 przyniósł zmiany. Dzisiaj finansowaniem ratalnym najbardziej są zainteresowane osoby w wieku od 25 do 34 lat. Na drugim miejscu, znajdują się seniorzy w wieku 50 +. Wiele badań pokazuje, że najstarsza grupa wiekowa jest coraz bardziej znaczącą i wymagająca grupą klientów online. Następnie zainteresowani zakupem na raty były osoby w wieku od 35 do 49 lat (rok wcześniej ta grupa przodowała) i najmłodsi internauci (15 lat -24 lat). Podsumowując płatności ratalne, we wszystkich przedziałach wiekowych, coraz bardziej motywują do zakupów internetowych. Wyjątek stanowią internauci w wieku od 35 do 49 lat, których tendencja była spadkowa.
Istotne jest, że płatności ratalne stanowią coraz większy kawałek tortu na rynku e-commerce. Tendencja na zakupy ratalne jest rosnąca. Zapotrzebowanie na finansowanie zakupów internetowych jest coraz większe. Obecnie zgłasza to prawie 1,4 mln internautów a wg badań zainteresowanych będzie coraz więcej. Możliwości efektywnej sprzedaży rosną.